ביטוח אובדן כושר עבודה במתכונתו החדשה – עד כמה רלוונטי לישראלים המתגוררים בחו"ל?

לאחר 4 חודשים בהם חברות הביטוח לא הורשו לשווק כיסוי לביטוח אובדן כושר עבודה, לאחרונה הוסר האמברגו.
בשבועות האחרונים חברות ביטוח חזרו לשווקו במתכונת מאושרת של האוצר, הכולל הגדרות כיסוי מקיפות ורחבות.
אובדן כושר עבודה הוא אחד הכיסויים הביטוחיים החשובים ביותר, בשל משמעותו הכלכלית ולכן לא מעט ישראלים המתגוררים בחו"ל משמרים ביטוח זה.
ישנם לא מעט מבוטחים אשר רכשו עבורם הגנה ביטוחית למקרה של אובדן כושר עבודה, בטוחים כי בידם נמצא הכיסוי הביטוחי שיספק להם הגנה מירבית, אך לא בטוח כי, חלילה ברגע האמת, ינתן המענה המצופה.
ביטוח אובדן כושר עבודה הינו ביטוח למקרה בו איבד אדם את יכולתו לעבוד כתוצאה ממחלה או תאונה.
הביטוח מעניק תשלום חודשי עד 75% מהשכר החודשי המדווח בפוליסה. ביטוח זה נועד לסייע למבוטח לתקופה בה, חלילה, לא יוכל לעבוד בשל מצבו הרפואי וכך יוכל להבטיח לפרנס את עצמו ו/או את בני משפחתו. הביטוח משולם למבוטח כל זמן שאינו יכול לעבוד. בזמן זה חברת הביטוח נכנסת ל"נעלי המבוטח" ומשלמת במקומו את תשלומי הביטוח.
מי שקיים ברשותו כיסוי לביטוח אובדן כושר עבודה בין אם בביטוח מנהלים/פרט ובין אם בקרן פנסיה מקיפה הכוללת פנסיית נכות, מומלץ לו לבדוק האם קיימות עבורו ההגדרות הבאות במוצר שרכש:
אובדן כושר עבודה עיסוקי – בעל אובדן כושר עבודה עיסוקי יהיה זכאי לפיצוי אך ורק בהתאם לעיסוק, שבו עסק ערב קרות מקרה הביטוח, ואין בהגדרות הפוליסה תוספת המתייחסת לעיסוק אחר המתאים להכשרתו ונסיונו של המבוטח.
במידה ובתוכנית הביטוחית מופיע השם "אובדן כושר רגיל" – כלומר, במידה והמבוטח יכול לעבוד בעבודה המתאימה לניסיונו, הכשרתו, הוא אינו זכאי לפיצוי כספי, כלומר המבוטח לא מצוי במצב של אובדן כושר עבודה. הגדרה זאת מופיעה בעיקר בקרן פנסיה מקיפה הכוללת פנסיה נכות. בביטוחי מנהלים/פרט תחת אותה הגדרה.
icons

תקופת ההמתנה – "פרנצ'יז'ה" –  בביטוח אובדן כושר עבודה קיימת תקופת המתנה לרוב של 3 חודשים עד לקבלת התשלום. חשוב לרכוש כיסוי פרנצ'יזה, המעניק תשלום רטרואקטיבי עבור החודשיים הראשונים של תקופת ההמתנה.
אובדן כושר עבודה חלקי  אובדן כושר עבודה חלקי נקבע כאשר המבוטח אינו יכול להמשיך ולעבוד כבעבר, וכתוצאה מכך יכולת ההשתכרות שלו נפגעה. שיעור הפגיעה ביכולת העבודה מוגדר בשיעור של יותר מ-25%, אך פחות מ-75%.
מרבית המבוטחים (בין אם מדובר בקרן פנסיה ובין אם מדובר בביטוח מנהלים/פרט בחברת ביטוח) אינם מודעים, כי אובדן כושר עבודה חלקי שונה ממצב של אובדן כושר עבודה מוחלט. חשוב להדגיש כי מדובר בשני כיסויים שונים.
מבוטחים המחזיקים בידם ביטוח לאובדן כושר עבודה ללא אחד מהסעיפים הנ"ל, ומעוניינים לעדכן את היקף הכיסוי בהתאם למקרה הפרטני שלהם, האלטרנטיבה העומדת בפניהם היא רכישת המוצר החדש לביטוח אובדן כושר עבודה המשווק, בשלב זה, רק בחברות הביטוח. עלות מוצר זה הינה גבוה יותר מהביטוח אשר יש ברשותם. בכל בקשה לשינוי הביטוח מומלץ בחום להיוועץ עם מומחה בתחום פנסיוני וסיכונים.
עבור ישראלים המתגוררים בחו"ל, אשר ברשותם ביטוח לאובדן כושר עבודה, מומלץ לבדוק האם הכיסוי שהם משמרים ומשלמים עבורו לא מעט כסף,  אכן יעמוד לרשותם ברגע האמת.


האמור לעיל אינו מהווה יעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני. האמור לעיל הינו בגדר מידע מקצועי בלבד ואינו מהווה כתחליף ייעוץ או שיווק פנסיוני פרטני, בהתאם לצרכי הלקוח, של בעל רישיון. כל פעולה שנעשית על פי האמור באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להעזר בבעל רישיון מתאים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *