הדו"חות השנתיים וחשיבותם

בימים אלו, נשלחים דו"חות שנתיים מחברות הביטוח, קרנות הפנסיה ובתי השקעות.

טיפים ודגשים חשובים להבנת הדו"חות השנתיים.

שימו לב!  קיימת חשיבות גבוהה להבנת הדו"חות – בחלקן, משמעות קריטית לבחינת הכיסויים הביטוחים.

בדיקת הפרטים האישיים – אנא בדוק את הפרטים האישיים. שם, שם משפחה, מספר ת.ז. וכד'. שימו לב, לתאריך לידה, מין וסטאטוס משפחתי – קיימת חשיבות שעשויה להשפיע על גובה הפרמיה ו/או הכיסוי הבטוחי.

בדיקת סכומי ביטוח – יש לבדוק האם סכומי הביטוח מתאימים להכנסה החודשית ולצרכים האישיים, כגון: בכיסוי לאובדן כושר עבודה נדרש כיסוי בגובה 75% מהשכר.

כמו כן, בביטוח למקרה פטירה, המשולם למוטבים, מומלץ שגובה הכיסוי הביטוחי יאפשר שמירה על רמת חיים טובה למשפחתך.

בדיקת מוטבים – בדו"ח השנתי לא ניתן לראות מי המוטבים בתוכניות שעל שמך, יחד עם זאת במידה ואינך זוכר או השתנה מצבך המשפחתי רצוי לעדכן את המוטבים בהקדם האפשרי.

post2

בדיקת הפקדות – מומלץ מאוד לבדוק שההפקדות בדו"ח תואמות את ההפקדות שנעשו בפועל בתלוש השכר שלך. כמו-כן יש לבדוק כי כל ההפקדות שולמו חודש בחודשו.

בדיקת דמי ניהול – שים לב לגובה דמי הניהול הנגבים ממך והאם הם תואמים להסדר שנקבע בעת חתימתך על תקנון/חוזה עם שולח הדו"ח.

מסלול השקעה ותשואה – יש לבדוק האם מסלול ההשקעה (סיכון גבוה, בנוני, נמוך) הוא אכן המסלול אותו בחרת בעת פתיחת התוכנית והאם הוא עדיין מתאים לך בהתאם לפרמטרים הרלוונטיים היום כגון: גיל, מצב משפחתי, צבירת נכסים וכו' וכמובן התשואה שהשיגה החברה בה בחרת במסלול הזה.

תחזית לגיל פרישה – תחזית זו היא הקצבה החודשית הצפויה לך בגיל פרישה בהתאם לחסכון הנצבר עד היום (תחזית בלבד לא כולל הפקדות עתידיות) בעזרת תחזית זו ניתן לבחון את האפשרויות העומדות בפניך לצורך התאמת הקצבה העתידית הנדרשת כגון: הגדלת החיסכון, אחוזי ההפרשה ועוד.


האמור לעיל אינו מהווה יעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני. האמור לעיל הינו בגדר מידע מקצועי בלבד ואינו מהווה כתחליף ייעוץ או שיווק פנסיוני פרטני, בהתאם לצרכי הלקוח, של בעל רישיון. כל פעולה שנעשית על פי האמור באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להעזר בבעל רישיון מתאים.


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *