ביטוח סיעודי עומד להיכחד

ביום שני האחרון ,28.10.19, הודיעה חברת ביטוח מנורה, כי היא מפסיקה לשווק ביטוח סיעודי.
הודעה דרמטית זאת מצטרפת למספר שינויים, לרעה, שהתרחשו בתחום הביטוח הסיעודי, ורלוונטית גם עבור מי שמתגורר בחו"ל ומעוניין לחזור לגור בישראל או להזדקן בישראל.
• שתי חברות ביטוח –מנורה וההכשרה הפסיקו את שיווק ביטוח סיעוד. ב28.10.19 התפרסם ב"דה מרקר", כי גם הראל שוקלת להפסיק לשווק את המוצר.
• כל חברות הביטוח הורידו מסל המוצרים הסיעודיים את הכיסוי המעניק פיצוי לכל החיים לאחר חודשיים המתנה.
החשש והערכה הקיימים עוד מהודעת המחוקק בשנת 2011 על הפסקת שיווק המוצר הסיעודי בביטוחים קבוצתיים, מקבל בחודשים האחרונים תאוצה, כי בעתיד הלא רחוק, גם שאר חברות הביטוח, בדומה למנורה וההכשרה, יפסיקו לשווק את כל מוצרי הסיעוד הפרטיים. ואם המוצר ישאר על המדף עלותו עלולה להתייקר בשל הקטנת התחרות בשוק ובשל הסיכון הקיים בתחום הסיעוד לחברות הביטוח.
רוב הציבור בוחר שלא להתמודד עם נושא הביטוח הסיעודי. הקושי המרכזי בנושא סיעוד נובע בראש ובראשונה מעצם היותו מוצר לא מוחשי.
עד גיל 65 נושא הסיעוד נראה רחוק. התמודדות עם מימון לימודים, תשלומי משכנתא, בניית חיים שלמים, גידול ילדים ועוד מביא לדחיית נושא הסיעוד לתחתית המשימות. אולם כאשר הנושא הופך למוחשי (בין אם אדם סעד את הוריו, או הגיע לשלב בו הגיל השלישי קרב) בדרך כלל זה מאוחר מידיי, העלויות לרכישת ביטוח סיעוד גבוהות מידיי ותנאי ההצטרפות כפופים לחיתום רפואי.
בינתיים ולעת עתה, כל עוד ניתן לרכוש ביטוח סיעוד בעלות קבועה ריאלית ולתקופות קצובות, ממולץ לרכוש ביטוח סיעוד.

.


האמור לעיל אינו מהווה יעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני. האמור לעיל הינו בגדר מידע מקצועי בלבד ואינו מהווה כתחליף ייעוץ או שיווק פנסיוני פרטני, בהתאם לצרכי הלקוח, של בעל רישיון. כל פעולה שנעשית על פי האמור באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להעזר בבעל רישיון מתאים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *